پساری واژینال در بارداری

[کل: 8 میانگین: 3.5]

پساری واژینال در بارداری

پساری یک وسیله ی سیلیکونی پزشکی است که با توجه به مدل خاصی که دارد، فشار وارد شده به رحم شما را کم می کند به همین دلیل احتمال زایمان زودرس را تا حد امکان کاهش می دهد.

نکته ی مهم و قابل توجه این است که معمولاٌ پساری( با توجه به شکل آن در حین گذاشتن در واژن به شما نشان داده می شود) به هیچ وجه آسیبی به داخل دهانه رحم وارد نمی کند و به همین خاطر اگر بعد از گذاشتن پساری دچار علائمی مانند: خونریزی، پاره شدن کیسه آب و درد های زایمانی شدید، این علائم مربوط به پساری نمی باشد و حتما باید با در جریان قرار دادن پزشک متخصص خود، علت و منشا آن بررسی گردد.

مراقبت های لازم  بعد از گذاشتن پساری در طول دوران بارداری

پس از گذاشتن پساری در واژن، پساری را تا انتهای بارداری خارج نمی کنیم، مگر این که پزشک متخصص شما تصمیم بگیرد با توجه به شرایط تان آن را خارج کند. در طول بارداری علاوه بر مراقبت های که به طور روتین تا کنون انجام می دادید به نکات زیر نیز توجه کنید:

1. حتما به دستورات پزشک خود در خصوص مصرف دارو ها و میزان استراحتی که برای شما تجویز کردند توجه کنید و به دقت آن ها را انجام دهید. (حتماٌ در مورد استراحت مطلق و نسبی با دکتر خود با جزئیات بیشتری صحبت کنید و حدود فعالیت های خود در منزل را مشخص نمائید.)
  2. با توجه به شرایط کنونی شما امکان نزدیکی تا انتهای بارداری وجود ندارد.
  3. حتما طی مدتی که پساری در بدن شماست از سرویس فرنگی به جای سرویس ایرانی استفاده کنید و در صورتی که به طور مکرر دچار یبوست می شوید حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز و صلاح دید ایشان، دارو های ملین برای شما تجویز شود.
  4. در طول دوران بارداری، ترشحات واژن زیاد شده و گاهی عفونی هم می شود و به همین خاطر به طور مرتب در طول روز یک یا دو بار لباس زیر خود را تعویض کنید. ( حتما از لباس زیر های نخی و نازک استفاده نمائید.)
  5. برای شست و شوی ناحیه تناسلی خود فقط از ژل شوینده مخصوص ژنیتال و یا شامپو بچه استفاده نمایید، از استعمال صابون یا شوینده های دیگر خودداری کنید.
  6. برای افزایش سیستم ایمنی خود برای جلوگیری از مبتلا شدن به عفونت های واژینال، پیشنهاد می شود در صورت تمایل به طور روزانه از ماست های پروبیوتیک و دوغ کفیر استفاده نمایید و هم چنین یک یا دو حبه در هفته سیر خام میل کنید. ( می توانید سیر را در ماست خود بریزید.)
  7. با توجه به روند سایزینگ و جای گذاری پساری، بهترین سایز ممکن برای شما انتخاب شده است، اما بسیاری از مادران باردار تصور اشتباهی از جای پساری دارند و فکر می کنند با وارد کردن انگشت خود به داخل واژن، دست شان نباید به پساری بخورد که این دیدگاه کاملا اشتباه است و با وارد کردن نیم بند انگشت خود، ممکن است انگشت تان به پساری برخورد کند، در این حالت نگران نشوید و اگر احیاناٌ هنگام شست و شو متوجه شدید که کمی پساری پایین تر آمده است با دست تمیز و فشار بسیار آرام آن را به داخل واژن، فشار دهید.
  8. با افزایش سن بارداری طبعاٌ خوابیدن به حالت طاق باز سخت تر خواهد شد و عموماٌ به دلیل اشکال در خون رسانی به جنین، پزشکان این مدل خوابیدن را توصیه نمی کنند. به همین دلیل به پهلو خوابیده و برای این که فشار کم تری به دهانه رحم شما وارد شود پیشنهاد می کنیم یک بالش خیلی کوتاه زیر لگن یا باسن خود بگذارید تا کمی باسن و لگن شما بالاتر از محور بدن تان قرار گیرید البته این میزان بالا آمدن باید در حدی باشد که شما احساس راحتی بکنید و دچار درد در این ناحیه نشوید.
از بین بردن جای بخیه سزارین با پلاسما DBD

نکته نهایی

با رعایت همه نکات بالا امیدواریم بارداری شما به خوبی طی شود و فرزند خود را در بهترین شرایط ممکن و در زمان مناسب به دنیا آورید، اما اگر دچار هر یک از علائم خطر بارداری از جمله خونریزی یا لکه بینی مداوم، درد های منظم رحمی، نشت کیسه ی آب یا پاره شدن به یک باره آن و غیره شدید حتماٌ در اولین فرصت به پزشک خود اطلاع داده و یا حضوراٌ به ایشان مراجعه کنید.

در این باره بیشتر بخوانید: مراقبت های دوران بارداری

چنانچه قصد کارگذاشتن چنین وسیله ای را در طول دروان بارداری دارید، از بهترین متخصص زنان در تهران کمک بگیرید تا بتواند با تجربه و مهارت بالایی که دارد آن را به خوبی جایگذاری کند.
دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و فوق تخصص پرناتولوژی در تهران، می تواند شما را در این زمینه راهنمایی و یاری نماید.
جهت برقراری ارتباط با شماره 02166125753 تماس حاصل فرمایید.
صفحه اینستاگرام دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم