دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم » بارداری و زایمان » مراحل زایمان سزارین با تصویر

مراحل زایمان سزارین با تصویر

مراحل زایمان سزارین با تصویر

فهرست محتوا

بارداری و زایمان یکی از برهه های مهم زندگی تقریبا هر زنی را تشکیل می دهد، این اتفاق که با درد و رنج های فراوانی همراه است توام با حسی ناب و دلپذیر از خلقت آدمی است. زایمان هم به منظور خاتمه بارداری و بیرون آمدن جنین از رحم مادر است.

این اتفاق فارق شدن زایمان با دو روش شایع ممکن خواهد بود، زایمان از نوع طبیعی و سزارین، هر خانمی که دوران بارداری را طی می کند بنا به شرایط فیزیکی و روحی و صلاحدید پزشک خود هر یک از این روش ها را بر اساس مزایا آن انتخاب می کنند.

اینک به منظور آگاهی بخشی و ارتقا سطح دانش پزشکی تان بر آن شده ایم تا در ادامه در مورد زایمان و مراحل زایمان سزارین با تصویر برای شما توضیحاتی همراه با تصاویر آن ارائه دهیم. با ما همراه باشید:

زایمان سزارین چیست؟

همانطور که می دانید زایمان یک نوع عمل بسیار دردناک و در عین حال لذت بخش برای همه مادران محسوب می شود. حال آن که زایمان سزارین در اتاق عمل جراحی با شکافتن لایه های پوستی و عضلات و چربی های شکمی همراه است. برخی از متخصصین این حوزه از این اتفاق به عنوان یک عمل جراحی بزرگ یاد می کنند. بهتر است بدانید طبق آمار های که وجود دارد به طور متوسط 10 درصد از زایمان های که در جهان اتفاق می افتند با روش سزارین انجام می شوند و این رقم حتی در کشور ما بیش از سایر کشور های مشاهده شده است. بر اساس پژوهش های انجام شده علل متعددی  از جمله پیشرفت علم و تکنولوژی، تفکرات مادران و تشخیص های پزشکی متخصصین زنان و زایمان در شکل گیری این امار بالا دخیل هستند.

چگونگی انجام عمل سزارین

در مرحله اول پیش از انجام عمل سزارین مادر به یک متخصص زنان و زایمان جهت تصمیم گیری و انتخاب این روش زایمان  مراجعه می کند تا با مشاوره های وی بتواند اطلاعات آگاهی های لازم در مورد چگونگی انجام و خطرات احتمالی آن کسب کند.

سرماخوردگی در بارداری

با اتمام جلسات مراجعه و مشاوره با بهترین متخصص زنان و زایمان در تهران، مادر در هفته های پایانی با دردی آکنده از شادی به سمت اتاق زایمان و جراحی سزارین می رود. در ادامه پزشک با استفاده از ابزار های مخصوص اقدام به رگ گیری و اقدامات اولیه اتاق عمل می کند و سپس به روش بی حسی نخاعی یا بی هوشی عمومی عمل شروع می شود. پس از بی هوشی یا بی حسی مادر پزشک با ایجاد برش های افقی در قسمت بالای اندام تناسلی و برشی عمودی در زیر شکم اقدام به خارج کردن نوزاد از رحم می کنند. در نهایت جفت و نوزاد از رحم خارج می شوند و بعد بخیه های به منظور بسته شدن پوست و ناحیه برش زده شده زده می شوند.

در ادامه مراحل زایمان سزارین با تصویر و فیلم  از زایمان سزارینی که توسط خانم دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم انجام شده است را مشاهده کنید.

نکات بسیار مهم در بهبودی پس از سزارین

بسیاری از زنانی زایمان سزارین را تجربه کرده اند بعد از اتمام عمل جراحی خود و انجام چکاپ های اولیه حداکثر به مدت 48 ساعت بعد از بیمارستان مرخص شده اند و از پزشک خود نحوه مراقبت از بخیه های را می آموزند تا جای زخم های شان بهبود پیدا کند. چنانچه تمامی موارد زیر را به همراه دستورالعمل های که از سوی پزشک صادر شده است را به خوبی رعایت کنید دیگر خبری از درد زایمان سزارین نخواهد بود.

• از زمان ترخیص از بیمارستان تا اتمام بهبودی کامل باید استراحت کنید و از انجام هر گونه فعالیت های سنگین و نیمه سنگین خودداری کنید، البته توجه کنید که استراحت داشتن به معنی بی تحرکی نیست بلکه می تواتید به کار های سبک و راحت تر خود رسیدگی کنید. زیرا بی تحرکی موجب بروز خطراتی از قبیل آمبولی و تورم اندام های بدن می شود.
  • ممکن است در ناحیه شکم خود تا مدت زمان حدود دو هفته ای درد داشته باشید که می توانید از دارو های مسکن و ضد دردی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید.
مشاوره پیش از ازدواج

در آخر این که هر گونه علائم مشکوک و غیر عادی مشاهده کردید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید تا اقدامات لازمه انجام شود و این گونه از بروز خطرات وعوارض بیشتری جلوگیری می کنید.

عوارض زایمان سزارین

از آن جایی زایمان سزارین همانند عمل جراحی انجام می شود باز هم مانند سایر جراحی ها احتمال بروز خطرات وجود دارد.

البته باید افزود که از گذشته تا کنون با توجه به پیشرفت های در زمینه پزشکی و افزایش امنیت عمل های جراحی اتفاق افتاده است به شکل چشم گیری از بروز خطرات و عوارض این نوع از زایمان کاسته شده است. در ادامه به برخی از عوارضی که به ندرت برای مادر و جنین رخ می دهد اشاره خواهیم کرد:

• خونریزی های شایع که بعد از عمل
  • عفونت محل جراحی
  • واکنش آلرژیک به دارو های بیهوشی
  • احساس درد در نواحی لگنی
  • احتمال نازایی بعد از سزارین بیشتر می شود.
  • مشکلات تنفسی
دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و فوق تخصص پرناتولوژی در تهران، با استفاده از جدیدترین روش ها و تکنیک های پزشکی آماده ی ارائه خدمات و مشاوره به شما عزیزان در زمینه بارداری و زایمان می باشد.
جهت تماس و برقراری ارتباط می توانید با شماره 02166125753 تماس حاصل فرمایید. صفحه اینستاگرام دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم

نتیجه گیری

چنانچه مطالب فوق از عمل جراحی سزارین مفید فائده تان واقع شده است می توایند به منظور اشاعه فرهنگ آگاهی بخشی با ذکر منبع از وب سایت رسمی خانم دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم برای دوستان و آشنایان تان به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: دیابت در بارداری

از بین بردن جای بخیه سزارین با پلاسما DBD