مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

جراحی پرینورافی چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

خوشبختانه در حال حاضر با توجه به تحولات مهمی که در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی ایجاد شده است، انجام عمل های جراحی زیبایی بیش از پیش انجام می شود، علی الخصوص جراحی های زیبایی زنانه که برای خانم های که تجربه بارداری و زایمان را داشته اند بسیار مفید فائده است. حال در مورد این که جراحی پرینورافی چیست؟ یکی از همان عمل های زیبایی زنانه به شمار می رود که می تواند تاثیر به سزایی در بهبودی کیفیت زندگی زناشویی بر جای می گذارد. لازم به ذکر است پرینورافی همان نوعی عمل ترمیم ناحیه پرینه دقیقا جایی بین مقعد و واژن خانم ها است که در اثر زایمان طبیعی آسیب دیده یا پاره شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید:

فهرست محتوا

پرینورافی چیست؟

بسیاری از بانوان به دلیل افزایش سن، زایمان های طبیعی مکرر، اضافه وزن بیش از حد، سرفه های مزمن و مکرر، تومور های لگنی نیاز دارند عمل جراحی تنگی واژن انجام دهند تا به روال سابق زندگی خود بازگردند و زندگی شان را با کیفیت بیشتری ادامه دهند. حتی ژنتیک و وراثت هم در این عارضه بی تاثیر نیست.

پرینه پلاستی چگونه انجام می شود؟

در این روش از دو جهت بیهوشی عمومی و بی حسی موضعی می توان کمک گرفت به طوری که نوع انجام جراحی بنا به شرایط فیزیکی و صلاح دید پزشک پیش می رود و در ادامه با استفاده از ابزار های مخصوص جراحی جداره های پشتی وآزن را به یکدیگر نزدیک و در نهایت متصل می کنند تا گشادی واژن از بین برود. معمولاٌ این عمل جراحی 30-45 دقیقه زمان می برد و حدود یک هفته هم نیاز به استراحت دارد تا به همراه رعایت تمامی موازین وضع شده برای مراقبت و دوران نقاهت،  بهبودی کامل اتفاق بیوفتد.

بیشتر بخوانید
جراحی های زیبایی زنان را به بهترین ها بسپارید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی پرینورافی هستند؟

به طور کلی آن دسته از خانم های که از عارضه گشادی واژن رنج می برند و نمی توانند رضایت کافی از رابطه جنسی خود را دریافت کنند به سراغ انجام این عمل جراحی می روند تا بتوانند تغییرات شگرفی را در کیفتی زندگی خود ایجاد کنند. علاوه بر آن زنانی می خواهند تنوعی در برقراری رابطه زناشویی خود ایجاد کنند از جراحی تنگ کردن واژن کمک می گیرند. در نظر داشته باشید افرادی که از انواع بیماری های نقص سیستم ایمنی بدن رنج می برند این جراحی نباید انجام شود و یا در صورت انجام آن با پزشکی و جراحی متخصص و متبحر مشورت شود.

چه اقداماتی قبل از انجام عمل ضرورت دارد؟

  • در ابتدا بهتر است برای اطمینان خاطر از سلامت کلی بدن تان آزمایش های روتین مربوط به اتاق عم لار انجام دهید و سپس تست های پاپ اسمیر برای تشخیص ابتلا با عدم ابتلا به برخی از بیماری های رحمی را انجام دهید.
  • چنانچه از ابتلا به عفونت واژینال یا قارچی اطمینان حاصل کردید باید انجام جراحی پرینورافی را به تعویق بیاندازید و جراحی را به بعد از بهبودی کامل موکول کنید.
  • در مواردی که سابقه ابتلا به برخی از بیماری های دارید یا از نسخه های خاص دارویی تبعیت می کنید باید با پزشک در میان بگذارید تا تدابیر لازمه اندیشیده شود.
  • از حدود 6 هفته قبل از انجام عمل جراحی استعمال دخانیات یا هر گونه مواد مخدر مضر دیگری را کنار بگذارید تا روند جراحی و بهبودی به خوبی پیش برود.

مراقبت های بعد از عمل پرینورافی

توجه داشته باشید رعایت مراقبت های بعد از عمل جراحی می تواند تاثیر شگرفی در میزان موفقیت امیز طی شدن عمل جراحی داشته باشد.

  • در نظر داشته باشید پس از انجام این عمل جراحی تا مدت ها نباید از وان آب، استخر و … استفاده کنید و حتی بعد از مدت زمانی باید با مشورت پزشک و مراعات لازمه می توانید فعالیت های از این دست را از سر بگیرید.
  • زمانی که بخیه های کشیدنی داردی باید به موقع برای کشیدنا« اقدام کنید و یا برای ترمیم بخیه واژن از متخصص کمک بگیرید.
  • از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری کندی تا ناحیه جراحی شدشه آسیبی نبیند.
  • تا زمان بهبودی کامل هیچ فعالیت جنسی واژینال انجام ندهید.
  • هر نوع فعالیت های جسمانی سنگین و نیمه سنگین را به بعد از بهبودی کامل موکول کنید.
  • اگر دچار علائم مشکوکی اعم خارش، سوزش، تورم شدید یا خونریزی های شدید حتما در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجه کنید و سریعا جهت درمان آن اقدام کنید تا جلوی بروز عارضه های بیشتر گرفته شود.
بیشتر بخوانید
واژینوپلاستی

آیا جراحی پرینورافی عوارضی هم به دنبال دارد؟

به طور کلی هر عمل جراحی عوارضی هم در پی دارد و به همین دلیل نمی توان گفت جراحی پرینورافی بدون هیچ گونه عوارضی انجام می شود و صرفا می توان گفت نوع یجراحی سبک و با حداقل میزان تهاجم است که در صورت رعایت مواردی می توان از شدت خطرات آن بکاهید. به عنوان مثال: در صورتی که بهداشت فردی را رعایت نکنید ممکن است دچار عفونت های شدید در ناحیه واژینال شوید. یا حتی با تنگ شدن بیش از حد واژن در هنگام برقراری رابطه جنسی درد یا سوزشی شدید را تجربه کنید.

هزینه عمل پرینورافی

از آن جایی که عمل جراحی پرینورافی جزو جراحی های زیبایی محسوب می شود، اکثر شرکت های بیمه ای طرف قرار داد، هزینه  های مرتبط با این عمل را تحت پوشش قرار نمی دهند و افرادی که قصد انجام آن را دارند باید از پس اندازهای شخصی خود استفاده کنند و همین طور بهمنظور برنامه ریزی بودجه ای شما عزیزان در ادامه به برخی از عوامل تاثیر گذار در برآورد هزینه ها اشاره می کنیم:

  • هزینه دستمزد جراح بسته به میزان تخصص، تجربه، تبحر و شهرت وی
  • نوع بیمارستان محل جراحی
  • تعداد مراجعه به مطب پزشک به منظور بررسی و چکاپ های قبل و بعد از عمل و پرداخت مبالغ ویزیت مطب که با توجه به شرایط کنونی خانم دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم در تهران در دریافت حق ویزیت خود نهایت انصاف را به خرج می دهند تا مراجعین از جهت مالی نگرانی نداشته باشند.
برای انجام جراحی زیبایی واژن می توانید از بهترین متخصص و جراح زیبایی زنان کمک بگیرید این گونه به نتیجه ای دلخواه می رسید. این عمل جراحی مزایای بسیاری برای افراد به ارمغان می آورد یکی از مهم ترین آن ها بهبود کیفیت زندگی می باشد.
دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی و فوق تخصص پرناتولوژی در تهران، در این زمینه می تواند یاری گر شما باشد.
جهت تماس و برقراری ارتباط می توانید با شماره 02166125753 تماس حاصل فرمایید. صفحه اینستاگرام دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم

 

بیشتر بخوانید
بهترین جراح لابیاپلاستی در تهران

نتیجه گیری

برای کسب نتیجه ای مطلوب از عمل جراحی خود از بهترین متخصص زنان در تهران کمک بگیرید این گونه با انتخابی هوشمندانه سلامتی و زیبایی تان را تضمین می کنید. در انتها هر گونه سوال، انتقاد و پیشنهادی دارید در قسمت ذیل تحت عنوان دیدگاه ها بنویسید.

دکتر منیژه سیمین دخت هاشمی جم

فارغ التحصیل جراحی زنان و زایمان سال 1386 از دانشگاه علوم پزشکی ایران

فارغ التحصیل دکترا حرفه ای از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال 1373

فلوشیپ پرناتولوژی از بیمارستان صارم سال 1393

عضو جامعه جراحان اروپا NESA

دارای بیش از 15 سال کار در حیطه جراحی و بیماری های زنان و زایمان در بیمارستان های تهران

برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با پزشک